neljapäev, 6. aprill 2023

Lihavõttepühad

Lihavõttepühade tähistamine

idee: Lasteaed (Eesti lasteaiaõpetajate ajakiri)

 


Juta: "Kuule Juki, kuhu me nüüd sattusime?"

Juki: "Ei tea, Juta. Aga ma arvan, et see on lasteaed, lapsed on nii pisikesed. Kas mul on õigus?"

Lapsed: Jaaaaaa

Juta: "Mina olen Juta."

Juki: "Mina olen Juki."

Juta: "Me oleme lihavõttejänesed."

Juta: "Mul on vähe jaheda võitu. Peaks vist veidi tantsima, et sooja saada."

Juki räägib, miks on lihavõtete ajal munad värvilised 🤔

Juki: "Istuge nüüd vaikselt paigale. Te ju teate kõik, et lihavõtete puhul on kõik munad hästi värvilised. Ma räägin teile, kust need värvilised munad tulevad. Lihavõttemunad tuuakse lihavõttepesast. Lihavõttepesa asub kaugel-kaugel sügavas, avaras orus. Seal on selline roheline pesa. Pesa serval kükitab palju kanu, neid on seal igat värvi. Nad istuvad seal külg-külje kõrval reas, sabad sissepoole ja nokad väljapoole. Pea kohal ripub taevast alla pikk köis, mille külge on kinnitatud kollane rõngas. Rõnga peal kükitab suur kirju kukk. Kui kukk lehvitab oma tiibu ja kireb "Kikerikii", siis muneb iga kana ilusa värvilise muna. Munad, aga veerevad alla pessa, kus on ootamas lumivalged ja helekollased lihavõttejänesed, kes need ilusasti kokku korjavad ja korvidesse ning paunadesse panevad. nii kestab see vahetpidamata: kukk kireb, kanad munevad, jänesed korjavad munad korvidesse. Ja seda senikaua, kuni hiigelsuur pesa on mune täis. Siis ongi lihavõtted. Öösel enne munadepühi võtavad jänkud oma munakorvid kukile ja lippavad sellega alla maapeale. Iga maja jaoks on oma jänes, kes lastele mune viib. Teil on ka üks laul kanast, kes värvilisi mune munes. Laulame seda ühiselt."

Laul: "Värvilised munad"

Juta: "Me tõime teile värvilisi mune. Nendega saab igasuguseid toredaid mänge mängida. Üks vana mäng on näiteks munade kandmine lusika peal."

Mäng: "Munade kandmine lusika peal"

Juki: "Mis te arvate, kas kanapesas on pehme või kõva? Mis teeb kanapesa pehmeks? Muidugi suled. Järgmises mängus me kasutamegi lihavõttepesa sulgi."

Mäng: "Sulgede puhumine"
 

Juki: "Mis muusika see on? Muidugi on see tibutants."

Tants: "Tibutants"

Juta: "Üks vanaaegne mäng on meil teile veel: See on munade veeretamine."



Mäng: "Munade veeretamine"

 
Juta: "Lapsed, mul oli teile ka üks üllatus, aga ma olen selle ära kaotanud. Aidake mul palun see üles otsida."
Lapsed aitavad otsida korvi, kus see on üllatus...

Juki: "Kas te olete oma pühademunad juba ära kaunistanud? Ei ole. Siis on viimane aeg teha munade proovi värvimist. Te saate omale rühma kaasa värvilised lehed ning harjutada munade värvimist."


ILUSAID PÜHI!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar